Wednesday, October 2, 2013

Shepard Pai

 
Terus terang kalau saya katakan sebelum ini saya mmg tak pernah langsung pun pernah dengar pasal shepard pai..haha kelakar tak.
 
Tapi sejak ada la sorang tu bawa ke office masa kita org buat pot luck, baru lah tahu apa itu shepard pai. Dah minta resipi tapi tak dapat dapat..so cara senang ialah Tanya cik google.
 
Cik google mmg suka menolong. Cari punya cari, jumpa juga akhirnya. So inilah percubaan pertama saya.
 
 
Saya gunakan sos prego.


Sebiji barang dipotong dadu, tumis bawang dahulu.
 

Kemudian masukkan daging atau ayam (ikut suka). Saya guna daging cincang ramly aje.


Setelah separuh masak daging tadi baru masukkan pula sos prego tadi.


Ok dah siap bahan intinya.


Inilah rupa kentang yang telah direbus dan dilenyek. Buat macam ala ala kentang putar
macam kfc tu.



Setelah siap kesemua bahan inti dan tibalah masa kita jadikan ia shepard painya.
Ambil separuh dari kentang yang telah dilenyek tadi dan letakkan bawah sekali jadikan macam base dia la. Kemudian masukkan inti daging yang telah dimasak tadi.


Macam ni la rupanya...dan akhir sekali tutup semula dengan balance kentang tadi.



Dan bakar pada suhu 170 celcius selama 15-20 minit dan siap.


Sbb tak sabar sabar nak makan, ini ajelah gambar yg sempat di snap
pix shepard pai yang telah siap dimasak.

Selamat mencuba ye..senang kan.







 
 
 




0 comments:

Post a Comment

Menara Condong Teluk Intan

Salah satu tarikan dia Teluk Intan Perak apalagi kalau tak menara condongnya. Asalnya menara condong ini ialah tangki air untuk menampung k...

 

lindazainal.blogspot.my Template by Ipietoon Cute Blog Design