Tuesday, October 11, 2016

Butter cake

Kek butter Macinda

Nak kata pandai masak tak la jugak tapi kalau dh hari hari dok memasak jangan kata orang pandai yang tak pandai pun mesti boleh punya. Kita ni kalau tak pandai kena la belajar. So kena pandai pandai la luangkan masa untuk belajar memasak lauk ke.. buat kek ke..buat.cookies ke.

Sapa suka makan kek. Actually kek butter adalah satu kek yang senang je nk buat. Yang penting berani mencuba. Jom saya kongsikan resepi kek butter saya.

Bahannya
250g butter (tak kisah jenama apa)
220g gula kastor ( kurang manis tau ni)
250g tepung naik sendiri
5 biji telor
Sedikit esen vanila
Pewarna (ikut suka la yg kek color apa)

Caranya
Pukul butter dan gula hingga kembang
Kemudian masuk telor satu persatu dan juga esen.
Last sekali masukkan tepung.
Setelah selesai, bahagikan adunan kepada 2 bahagian dan letakkan pewarna ikut suka anda.
So siaplah kek butter kita.
Hidangkan lah untuk minum petang.


0 comments:

Post a Comment

Cheese Tart

Sebelum ni selalu membeli sahaja kalau terasa nk makan cheese tart. Masa tu terfikir juga kenapa la mahal sangat harga cheese tart tu.. seke...

 

lindazainal.blogspot.my Template by Ipietoon Cute Blog Design