Skip to main content

Tart Gunting

Kami sekeluarga mmg suka makan Tart Nenas. Tapi untuk mendapatkan
Tart Nenas yang sedap dimakan, gebus, pecah dalam mulut bila disetiap gigitan...
Perghh...dengar mcm terfikir pulak betapa susah nya nk membuat Tart seperti yang dibayangkan tu..

Kalau nk beli satu bekas rm38 okay... Punya la mahal. Tapi kalau nak makan punya pasal apa la salahnya kan. Tapi kalau setakat beli sebalang tu, berapa lama la boleh bertahan. Sehari ke..seminggu.ke..

Sbb nak makan Tart Nenas lah akhirnya saya pergi belajar dengan Chef Asma. Masa tu kelas diadakan kat Puchong. Dh ada peluang kan apalagi...belajarlah saya.

So sekarang saya dh pandai buat Tart Nenas. Mmg sedap dan seperti yang diidamkan lah.



Comments

Popular posts from this blog

Nasi Impit Goreng

Tidak semua orang tahu bahawa bila ada nasi impit yang ada saki baki tu kita boleh jadikan ianya lebih mengancam.

Yelah kan...daripada kita buang aje. Dulu saya pun tak tahu juga tapi bila ada ternampak ada kalangan rakan rakan yg membuatnya saya pun apalagi try la juga.

Resepi yang sangat senag untuk dicuba.

Bahan bahannya

Lebihan nasi impit (potong dadu)
Segengam ikan bilis
5 ulas bawang merah
Cili Kering (blender halus)
1 ketul kiub ayam
sedikit garam.


Caranya

1) Potong dadu nasi impit tersebut.
2) tumbuk halus ikan bilis, bawang merah.
3) Kemudian tumiskan cili,setelah garing masukkan ikan bili & bawang yg telah ditumbuk lumat.









Syukur..alhamdulillah

Mensyukuri segala apa yang telah dilimpahi NYA kepada kita.
Bersyukurlah dengan apa yang kita ada sekarang daripada
merungut dengan apa yagn ada.

Apa apapun pilihan ditangan kita, kerana kita merancang tapi dia menentukan.

Aidilfitri 2016 @ Batu Pahat

Raya Aidilfitri 2016 @ Batu Pahat. Bila ditenung tenung...dah besar semua  anak anak ibu rupanya. Habis tu umur ibu dgn abah pun dh semakin berubah setiap tahun kan.. Tapi apa yang penting semua baju raya anak anak perempuan ibu yang jahit. Ha..itu yang penting. Hampir setiap tahun ibu akan jahit kan baju anak anak ibu, bukan setakat raya je kalau nak masuk sekolah pun ibu jahit kan.
Tak sia sia ibu belajar menjahit dulukan. Kalau tidak dh tentu setiap kali nak buat baju ibu kena cari tailor. Alhamdulillah atas rezeki  yang Allah berikan kepandaian untuk menjahit. Patut la senyum lebar je..hehe